Jaargang 9 Phantom

PHANTOM

PITCH

We ontwikkelen een anemometer die gegevens verzamelt en analyseert om te beoordelen of een vaste windmolen op je dak rendabel is voor energieopwekking.

INFOBORDEN

DE UITDAGING?

Onze uitdaging is om efficiënt stroom te ontwikkelen met windkracht. We willen het hoge verbruik van fossiele brandstoffen verminderen en meer groene, hernieuwbare energie opwekken. Dat doen we door te onderzoeken hoeveel windkracht een windmolen op een dak kan vangen. We zullen een Raspberry Pi gebruiken om de data op te slaan en te verwerken, zodat we kunnen bepalen of de investering in een windmolen verantwoord is.

WAAROM?

Groene energie is essentieel voor een duurzame toekomst, omdat het de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen vermindert en klimaatverandering tegenwerkt. Door projecten rond hernieuwbare energie aan te pakken, ontwikkelen we vaardigheden en bedenken we praktische oplossingen. Wat klein begint, kan uitgroeien tot een project met echte impact op de toekomst.

STRAF TEAM

Wij werken samen met 2 leerlingen uit de studierichting Bouwwetenschappen. Extern zijn ondernemer Jean Snijkers en architect Leo Aerts betrokken. Jean is de drijvende kracht achter het project en streeft naar commercialisatie. Leo ondersteunt ons bij de haalbaarheid en analyse van de data om te bepalen of de investering zinvol is.

WAT VERWACHTEN WE VAN ONZE PARTNERS?

De kennis die we nodig hebben voor ons project is essentieel voor ons succes. Ons team werkt gestructureerd en efficiënt samen om elk aspect te realiseren. Als we effectief blijven samenwerken, hebben we de kans om een sterk en succesvol project te creëren dat aan onze verwachtingen en doelen voldoet.

WAT HEBBEN WE TE BIEDEN?

We benutten de kennis die we in de afgelopen jaren hebben opgedaan optimaal voor dit project. Onze vaardigheden in programmeren, creatief denken en elektronica zijn cruciaal voor het ontwikkelen van innovatieve en functionele oplossingen. Door deze expertise te combineren, kunnen we een project realiseren dat zowel technisch sterk als creatief doordacht is.

KRUISBESTUIVING

We versterken elkaar door taken te verdelen in onze Teams-groep, waar iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Door informatie te delen en elkaar te ondersteunen, verbeteren we ons project stap voor stap. Deze samenwerking bevordert toekomstgericht leren en biedt kansen om van ervaringen te leren. Kruisbestuiving vindt plaats binnen de school, via samenwerking met andere klassen en docenten, en daarbuiten door contacten met externe partners.

CONTACTGEGEVENS ONDERWIJSPARTNER

Johan Colson
0476 35 26 91
johan.colson@mosa-rt.be